Actividade 12
Revistámonos.
Maquetación con Scribus, software libre e dispositivos móbiles.
Editamos un fanzine e unha webzine.
Contidos B3.7.,B3.8.,B3.9.B3.10
Criterios de avaliación B3.3.
2.2 Apps e materiais
Criterios de avaliación B3.3.
1.Contidos
2. Actividades
2.1 Tarefas
3. Xustificación
4 Bibliografía e fontes.
1. Contidos
Unha das especialidades do deseño gráfico é a composición de textos e imaxes. As publicacións requiren dunha maquetación previa. Maquetar é compoñer gráficamente as páxinas dunha publicación para distribuír os distintos elementos que van formar parte delas e dar formato ás imaxes e ás diferentes tipografías.
No século XV Johannes Gutenberg inventa a imprenta que facilitou a difusión do coñecemento e dos medios de comunicación social ao longo da historia.
A principios do século XX a foto-compoñedora foi a técnica que supuxo unha revolución ao permitir imprimir unha imaxe coas mesmas cores que a orixinal por medio de procedementos fotográficos.
A cuatricromía para imprimir en cor está composta por catro pranchas ou películas das cores negra, amarela, azul cian e maxenta. Coas necesidades dunha maior rapidez de impresión e do abaratamento dos custos apareceu unha máquina que dispoñía dun cilindro xiratorio e na actualidade, a impresión de libros realízase con máquinas deste tipo.
O Tio Marcos d'A Portela foi unha publicación redactada por enteiro en galego en formato xornalístico e distribuída principalmente nas feiras a partir de 1876.
As publicacións periódicas xeralmente teñen unha periodicidade fixa e están editadas en fascículos ou en diarios con temáticas actualizadas diversas ou especializadas. Son publicación periódicas os xornais, as revistas de información ou entretemento, as revistas científicas e os boletíns ou newsletter.
Actualmente a maquetación está ao alcance de todos e é grazas aos programas de código aberto e aos programas de maquetación on line sinxelos e intuitivos. Editamos libros e revistas a partir de deseños e formatos preestablecidos para engadir textos, imaxes e ilustracións. O programa máis coñecido e profesional é Adobe inDesing que ofrece unha versión de proba de balde para 7 días en sistemas operativos MacOs ou Windows, pero temos á nosa disposición outros programas gratuitos.
A maquetación ata agora estaba reservada só aos profesionais. Na actualidade temos ao alcance de todos programas e aplicacións para maquetar libros, folletos, tarxetas e carteis, ademais de produtos dixitais como boletíns e revistas online, hai modelos con deseños preestablecidos cos que engadir diferentes elementos que axudan a compoñer facilmente unha páxina, como son imaxes, textos, iconas, fotografías e ilustracións libres de dereitos de autor.
Scribus é un potente programa de maquetación gráfica de código aberto gratis e unha multiplataforma coa que producir publicacións de nivel comercial cos principais sistemas operativos. O programa fai accesible aos principiantes á maquetación gráfica, sen limitar as funcións máis profesionais como por exemplo a xestión das cores para a impresión (cores pantone incluídos) e a cuadrícula tipográfica. A ferramenta permite crear novas matrices que soportan capas, imaxes vectoriais e guías e cuadrículas intelixentes para engadir a imaxe e aliñar facilmente os distintos elementos e as páxinas mestras. Para explorar as posibilidades deste software de maquetación descarga o ficheiro pdf do manual desde a ligazón do CAFI.
Tiras cómicas de Barreiro e Smith en secundaria.
Tiras cómicas de alumnado de secundaria
2. Actividade
Revistámonos
Editamos un fanzine e unha webzine.
A actividade consiste en editar unha publicación escolar na aula.
Revistámonos
Editamos un fanzine e unha webzine.
A actividade consiste en editar unha publicación escolar na aula.
2.1 Tarefas
2.1.1 Debuxar unha tira cómica de tres viñetas.
2.1.2 Deseñar personaxes manga.
2.1.3 Choiva de ideas para a nosa revista, fanzine ou webzine. Título e distribución de roles e grupos de traballo.
2.1.4 Crear unha webzine nun blog colaborativo.
2.1.5 Panel de artigos, ilustracións e viñetas en google Keep.
2.1.5 Facer unha entrada para a webzine nun blog colaborativo.
2.1.1 Debuxar unha tira cómica de tres viñetas.
2.1.2 Deseñar personaxes manga.
2.1.3 Choiva de ideas para a nosa revista, fanzine ou webzine. Título e distribución de roles e grupos de traballo.
2.1.4 Crear unha webzine nun blog colaborativo.
2.1.5 Panel de artigos, ilustracións e viñetas en google Keep.
2.1.5 Facer unha entrada para a webzine nun blog colaborativo.
Keep google é unha ferramenta que permite facer taboleiros colaborativos de utilidade para facer unha selección de temas cara a preedición dunha revista.
A app Pantone studio permite identificar gamas de cores. Pantone é un dos sistema de identificación de cores máis coñecido. Moi util para identificar cores para imprimilos dunha maneira precisa.
Hace ya tiempo que hablamos de Google Keep y lo cierto es que cada vez lo usamos más. Es innegable que ofrece menos funcionalidades que otras herramientas conocidas por todos como Evernote, pero nos resulta muy cómoda para gestionar, a nivel personal, las tareas pendientes por realizar, y sobre todo por su sencillez a la hora de utilizarlo dentro y fuera del aula.
Centrándonos en esta última cualidad, con Google Keep podemos crear tableros y compartirlos con nuestros alumnos para elaborar, de manera colaborativa, determinada información. De manera esquemática:
- Podremos utilizar los colores de las notas para clasificar el tipo de información que vamos a crear de forma colaborativa. (recursos, diccionarios, esquemas, galerías de imágenes,...etc)
- Podremos utilizar las etiquetas para catalogar la unidad didáctica o proyecto al que hace referencia la nota o tablón.
- Podremos utilizar el tipo de nota (lista, imagen o dibujo) dependiendo del tipo de información que queramos elaborar de manera conjunta.
Plataformas para facer unha webzine ou fanzine dixital con algunha das seguintes plataformas para facer blogs:
Fonte: Lingua.gal
4. Bibliografía e fontes.
Como compoñer no deseño gráfico (compoñer páxinas)